woensdag 9 mei 2012

VERVOER OVER WATER.....

VERVOER OVER WATER, DE MAKKELIJKSTE WEG

Vervoer over water, dat is de makkelijkste weg. Een bekende slogan van de scheepvaartbranche die al jaren meegaat. Waarschijnlijk ooit aan het brein van een reclameman/vrouw ontsproten. De bever had het kunnen bedenken, die weet dat al eeuwenlang.

Gisteravond nam een bever bij de Molensteens Plas bij Stevensweert een hele lading takken in een keer mee. Hij schoof ze behendig tussen z'n tanden en zwom weg. Eerst nam hij nog een hoop, door hoogwater achtergebleven, rotzooi mee, maar dat verloor hij later weer. De hele plas zwom hij er mee over. Toen hij achter de takken verdween moest ik de filmcamera verplaatsen en raakte ik hem kwijt. 
Op m'n facebookpagina is het filmpje te zien. 

http://www.facebook.com/photo.php?v=220605441384577

(Helaas niet in breedbeeld)

en op YouTube:

 http://www.youtube.com/watch?v=gwYKIR9Q_5Q

Tien minuten laten zag ik hem weer. Ik weet niet wat hij met die takken van plan was, maar ik heb wel een vermoeden. Dat vermoeden moet ik eerst nog onderzoeken, dan zal ik vertellen of m'n theorie hierover klopt. Later meer dus!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten