dinsdag 12 juni 2012

Onthoudingsverschijnselen




08.00 uur: Hoera, denk ik als ik opsta en de zon uitbundig schijnt. Vandaag kan ik weer bevers kijken! Maar het weerbericht vertelt me dat het vanavond weer koud en regenachtig is. Met de kano bevers spotten gaat dan in ieder geval niet, maar ik kan overwegen om met regenkleding aan langs de waterkant te gaan staan. Ik heb nu al een week geen bevers kunnen kijken en ik krijg onthoudingsverschijnselen.

23.50 uur: Ik heb in de stromende regen anderhalf uur op bevers staan wachten bij de Molensteense Plas in Stevensweert. Ik zag niets, maar hoorde wel wat geluidjes bij het hol. 
 Bij zulk slecht weer wordt het eerder donker. Om kwart voor tien droop ik af, wat je met zoveel neerslag ook echt letterlijk op kunt vatten. 
Vlak voordat ik het gebied verliet werd het droog. Aan het eind van de plas keek ik nog even door m'n verrekijker en ja hoor, daar kwam een bever aangezwommen. Drie seconden gezien, toen kroop hij op de kant en verdween uit het zicht. Vijf minuten later was het nog donkerder toen ik hem weer een paar rondjes zag zwemmen. 
Dus: wel een bever gezien, maar de onthoudingsverschijnselen zijn nog niet helemaal verdwenen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten