woensdag 28 november 2012

Gevaarlijk knaagwerk

Ik kan er niet langer omheen. Daarom heb ik bij Rijkswaterstaat gemeld dat er bevers wonen bij de sluis van Born in het Julianakanaal en dat ze mogelijk gevaarlijke situaties creëren met hun geknaag. 



Ik weet dat er sinds 2010 een kleine beverburcht was bij de haven van Holtum. Daar is de bever vertrokken nadat zijn habitat was vernietigd ten behoeve van het industrieterrein. 

Kennelijk heeft hij daarna zijn heil bij de sluis gezocht. Daar wonen minimaal 2 bevers, maar ik vermoed dat het een hele familie is. Aan zeker acht grote bomen worden momenteel geknaagd. 
Daar hoef ik niet meer geheimzinnig over te doen, want dat kan iedereen die er langs fietst of wandelt zien. Het kan gevaarlijke situaties opleveren als de bomen op het remmingwerk van de sluis vallen. 

Ik had het graag geheim gehouden om de bevers rust te gunnen. Maar de situatie is nu zodanig dat ik denk dat er maatregelen moeten worden genomen.




2 opmerkingen:

  1. Tja Willy, soms is het niet anders.. Wij-bevers en mensen- moeten nu eenmaal dit kleine kikkerlandje met elkaar delen. Ik ben er voor om de bevers alle ruimte te geven die zij verdienen, maar soms moeten de bevers even wijken voor de veiligheid van ons mensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal met je eens, Tim. Daar ben ik zelf ook heel nuchter in, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen