dinsdag 4 december 2012

Alweer in dagblad Trouw



Hij, Koos Dijksterhuis, had het beloofd en heeft woord gehouden.

Vorige week stond in zijn natuurrubriek in dagblad Trouw een leuk bericht over 'bevergeil', waarbij hij de twee pas uitgekomen beverboeken noemde. 

Dat zijn het boek 'Bevers' van Jasja Dekker en Stefan Vreugdenhil van de Zoogdiervereniging en mijn boek 'Avonden aan de waterkant'. 

Nu gaat het in dezelfde rubriek over 'hoogwater, en krijgt mijn boek opnieuw aandacht op een positieve manier.

Wel jammer dat (per ongeluk) twee keer dezelfde foto is geplaatst. Wel een hele leuke foto, maar ik had de krant nog meer leuke foto's gemaild.
De cameravallen hebben in de afgelopen week heel goed werk gedaan. Er staan prachtige filmpjes op van knagende bevers, bevers die uit het water komen en via de wissel verder lopen.

Bij een van de camera's die ik had gecamoufleerd met wat takjes, kwam een bever snuffelen en griste een van de takjes mee. Toen ik deze camera kwam controleren dacht ik dat iemand had geprobeerd deze te stelen. 

Hij hing scheef, vreemd, terwijl ik hem toch zo goed had verstopt. Toen ik de foto's bekeek wist ik wie de dader was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten