donderdag 18 juli 2013

Bevers dichtbij


Drie bevers, vlak voor m'n neus. Om kwart voor negen ben ik bij de Teggerse Plas bij Ohé en Laak, op terugreis vanuit het noorden. Ik heb alleen de fotocamera bij me. Geen grote filmcamera, dus ik verplaats me iets gemakkelijker. 





Als ik naar de plek loop waar ik me wil opstellen zit daar al een bever. Hij of zij ziet mij niet en reageert niet op mijn aanwezigheid. Ik kan het geknabbel heel goed observeren. 



 


De wind staat gunstig, de bever ruikt me niet. Heel zachtjes sluip ik dichterbij, tot op een meter of vijf, zes. De bever merkt niets, fantastisch! Prachtig om ze zo dichtbij te zien! 



Ik zie er deze avond drie, een volwassen exemplaar (het vrouwtje, want ik zie tepels), een subadult en een jong van dit jaar. 





http://www.youtube.com/watch?v=3HuFBb0RQXw&feature=youtu.be




Met de fotocamera maak ik bijgaand filmpje, zie link hierboven.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten