donderdag 11 juli 2013

Vier jonge bevers op een foto


Sinds de bevers eind 2009 de Geul (Limburg) bereikten gaat het er erg goed met ze. Al op zeker vier locaties vestigden ze zich. In de buurt van Etenaken/Stokhem woont een beverfamilie vlak bij een camping. 


Daar werden dit jaar maar liefst vier jongen geboren. Bijgaande foto is gemaakt door campinggast H. Kengen en ik kreeg toestemming om deze op mijn blog te plaatsen. Bij deze en met dank daarvoor. Geniet ervan, want het is een kostelijke en unieke foto.



Gisteravond stond ik aan de overkant op de oever in de hoop ook vier bevers tegelijk te zien, maar helaas. De bevers gedroegen zich nogal schuw tegenover mij en waren duidelijk niet gewend om op de oostoever een mens te zien. Aan de westkant worden ze avond aan avond bewonderd door de campinggasten en daar trekken ze zich weinig van aan.

Ondertussen moest ik oppassen dat ik geen schok kreeg van het schrikdraad en voor de stier die in mijn rug stond te snuiven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten