dinsdag 3 september 2013

Bever vlak naast de boot

Europese Bever - Castor fiber 2013-09-03 | Waarneming.nl

Vanmorgen was ik al vroeg uit de veren, d.w. z.  uit de kajuit. We liggen met de boot bij de Asseltse Plassen. Vlak bij de steiger waar we gisteren aanlegden vond ik veel verse beversporen.

Natuurlijk ging ik op zoek naar een eventuele nieuwe burcht, maar die vond ik niet. De hele avond zat ik op de uitkijk, maar er kwam hier geen beverkop boven water. Nu is het ook al vroeg donker helaas en maanlicht was er ook niet.

Vanmorgen probeerde ik het weer, nu vanuit de kano. Weer niets, maar net toen ik wegpeddelde naar een andere beverlocatie hoorde ik een plons. Daar was hij. Nog te donker voor een foto, maar wel een leuke waarneming.

Daarna zag ik er nog drie in een andere hoek van de Asseltse Plassen. Drie zwarten, waarvan twee jongen. (Zie bericht hierboven,  met foto's via waarneming.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten