zaterdag 25 januari 2014

Jammer, geen beverparing gefilmd

Mijn cameraval hing een week bij de plek waarvan ik dacht dat twee bevers daar HEEL MISSCHIEN zouden gaan paren. Bij deze beek waren al meerdere opnamen gemaakt waarop ze aan het dollen zijn met elkaar, maar net niet goed in beeld. Dus had ik de camera iets verhangen.   
Ik kreeg de indruk door dit gestoei, dat enkele dagen achter elkaar gebeurde, dat het paringsgedrag een week of iets langer duurt en dat ze meerdere keren paren. Het zou uniek zijn als ik dat kon vastleggen. 

 
 











Maar die hoop is vervlogen. De camera heeft veel opnamen gemaakt, maar vooral van langszwemmende bevers. Het gestoei is voorbij, tenminste het is niet vastgelegd op deze plek. 

Volgens mij is er verschil in grootte van beide dieren. Ook de kop lijkt anders.

De eerste nachten nadat ik de cameraval had opgehangen hadden ze argwaan en was op de beelden te zien dat ze de camera zagen en/of mij nog roken.


3 opmerkingen:

  1. Inderdaad jammer voor je dat je geen beelden hebt van een paring.
    Afgelopen woensdag ben ik ook nog even wezen kijken en zag wel dat er druk geknaagd was aan diverse bomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He leuk, woon je in de buurt? Inderdaad, ze gaan lekker tekeer daar. Dat wordt genieten hopelijk deze zomer. Lijkt me een mooie plek om ze te observeren en wie weet krijgen ze dit jaar al jongen.

      Verwijderen