maandag 31 maart 2014

Twee keer drie bevers


Het afgelopen weekend brachten we door op het water. Wat een fantastisch voorjaarsweer! 

Het is nog nauwelijks lang genoeg licht om 's avonds bevers te spotten, maar bij Heel/Polderveld lukte het toch. 
Vlak voordat het te donker was kwamen er na elkaar drie bevers uit de burcht.


De volgende morgen vroeg was ik er weer. Opnieuw zag ik drie bevers, nu kwamen ze na elkaar terug naar de burcht. 
Of het precies dezelfde drie waren weet ik natuurlijk niet.
Vorig jaar woonden hier minimaal vijf bevers, waarvan één pikzwarte. Die zwarte heb ik nu (nog) niet waargenomen.





Opvallend is dat de bevers de bomen, waar rond omheen de burcht is opgebouwd, helemaal hebben gesloopt. Ik heb geen idee waarom ze dat hebben gedaan. 

De burcht krijgt stevigheid van de boomwortels en die zitten er natuurlijk nog wel, maar hun onderkomen valt nu veel meer op. 
Daar hebben ze blijkbaar geen probleem mee.





1 opmerking:

  1. Een mooi begin van het seizoen! Dat je nog maar veel mooie waarnemingen mag doen.

    BeantwoordenVerwijderen