donderdag 20 november 2014

Kinderfeestje over BEVERS


Gistermiddag verzorgde ik een kinderfeestje over het thema: BEVERS. 

We begonnen met een interactieve kinder-powerpoint waarbij de kinderen zelf mochten laten weten wat ze al van de bever wisten. Aardig wat bleek, sommigen hadden zich voorbereid met een bibliotheekboekje. 

Daarna keken ze naar mijn beverfilm die ik maakte voor de leeftijdsgroep 5 tot 8 jaar. Aan het eind van de middag gingen we naar de Teggerse Plas om sporen te zoeken. 

De bevers hadden me niet in de steek gelaten en de afgelopen dagen flink hun best gedaan om te laten zien waartoe ze in staat zijn. De kinderen waren vooral enthousiast over de 'beverchips' en propten hun zakken vol. 


Twee dagen eerder had ik mijn cameraval opgehangen bij de Teggerse Plas op een plek waar ik de bever verwachtte. 
Dat had ik goed ingeschat. Hij stond op verschillende filmpjes en zat pontificaal in beeld zijn vacht te verzorgen. 
Sommige kinderen hadden uit het woord 'cameraval' begrepen dat ik er een echte bever mee zou vangen. Dat viel dus mee, of tegen, het is maar hoe je het bekijkt.

Voordat ze naar huis gingen mochten ze uit mijn verzameling knaagstokken een paar mooie exemplaren uitzoeken. Ook had ik voor iedereen het educatieve boekje 'Bevers in uw buurt' van de Zoogdiervereniging meegenomen. Al met al: ze waren zeer geïnteresseerd en ik maakte flink wat promotie voor de bever. Dat was een groot succes. 

Maar het valt niet mee om 11 kinderen in het gareel te houden, van wie de meesten zich maar zeer kort kunnen concentreren. Natuurlijk waren de ouders van de jarige erbij, maar ook zij verbaasden zich erover. 
Druk, druk, druk! De kinderen stuiterden door de modder...!



1 opmerking: