vrijdag 23 januari 2015

Goudse bever door cameraval gespot

https://www.youtube.com/watch?v=vQB_tfvMmpg&feature=youtu.be

Het is eindelijk zover: de bever die zich ophoudt in het Goudse stadscentrum in de buurt van de Winterdijk is op cameraval vastgelegd. Een kort filmpje is op YouTube geplaatst door NatuurNatuurlijk2011. De opname laat zien dat de de bever vaak op de bewuste plek komt, want er is een wissel te zien.

Al jarenlang woont er een, waarschijnlijk alleenstaande, bever op deze plek. Of het steeds dezelfde bever betreft is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen. Al diverse keren heb ik op mijn blog hierover geschreven. 

Geïnteresseerd? Kijk dan ook op mijn blog van 28-11-2014 en 03-07-2013. Graag was ik de eerste geweest die de bever daar zou spotten, maar ik moet de eer aan een ander laten.

Vandaag was ik in Gouda om op te passen op mijn kleindochter en ik wilde graag de beverlocatie bezoeken omdat het gevroren heeft. Als er ijs ligt geeft de bever soms nog wat extra sporen prijs. Maar helaas, kleindochter was ziek en ik kon dus niet met haar op de fiets stappen.


2 opmerkingen:

  1. De boog kan niet altijd gespannen zijn. Maar ik begrijp dat je graag de primeur had willen hebben. Wel erg leuk dat de bever nu met de camera is vastgelegd. En het zal vast niet lang meer duren voor een tweede bever zich aanmeldt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de vraag, Roos. Deze bever zit al jaren op een moeilijk bereikbare plek. Daar komt niet zomaar een andere bever voorbij zwemmen. Maar met de huidige toename van het aantal bevers die op zoek zijn naar een eigen territorium is er hoop voor deze vrijgezel.

      Verwijderen