woensdag 11 maart 2015

Boek over wildlifefotografie


 

Vandaag lag het op de deurmat: het Praktijkboek wildlifefotografie. Ik kreeg het toegestuurd als dank voor mijn medewerking. Eén van de redacteuren, Marijn Heuts, had me gevraagd of ik enkele korte stukjes wilde schrijven met tips over beverfotografie en een anekdote, aangevuld met foto's.  

 

Dat wilde ik wel; ik heb een dag over mijn bijdragen nagedacht en ben toen gaan schrijven. In mijn archief heb ik een handvol fraaie beverfoto's gezocht en alles opgestuurd. 

 

Uiteindelijk is er niet veel van mijn inspanningen overgebleven. Mijn teksten, die aanvankelijk voor een kadertje waren bedoeld, zijn geïntegreerd in het hoofdstuk over bevers. 
En van mijn foto's is er geen enkele geplaatst. Daar kan ik inkomen, hoewel er toch wel enkele voltreffers tussen zaten. Technisch stellen mijn film- en fotoaspiraties niets voor, daar ben ik eerlijk in. De ‘paniekstand’ is favoriet bij mij. Ik moet het hebben van mijn kennis over het dier en mijn geduld. En daarvan heeft de uitgever wel gebruik gemaakt. 
Volgens Marijn zijn mijn foto's niet gebruikt omdat ik geen lid ben van de site voor natuurfotografie, Birdpix, een site van de uitgever van het boek.

 



Ik vind het een prachtig boek. Het is de vijfde in een serie met andere praktijkboeken. Kijk maar eens op de site via bijgaande link.

 
In het boek staat ook een verwijzing naar dit blog. Lezers die via het boek hier zijn terechtgekomen, wees welkom! 
Wil je nog meer weten over het volgen van bevers? Dan kun je ook mijn boek 'Avonden aan de waterkant' bij mij of via Bolcom bestellen. En op mijn nieuwste dvd (met 2 films) kun je zien wat ik zoal beleef bij het filmen en fotograferen van bevers in de vrije natuur. Meer informatie over de films kan ik je sturen als je me mailt via willydekoning@home.nl. 




Mijn medewerking is ook gevraagd voor een nog veel mooier en grootser project. Daar ga ik binnenkort mee aan de gang en ik popel om te beginnen. Dit is al het 9de jaar dat ik de bevers volg en ze vervelen me nog lang niet. Iedere keer zijn er weer nieuwe uitdagingen met deze interessante knager.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten