woensdag 9 september 2015

Bevers laten zich nog steeds bij daglicht zien



Ik weet een beverlocatie met maar liefst vier jongen. Erg leuk om naar te kijken. 

Nog leuker is het dat deze bevers meestal vroeg wakker zijn en zich nog bij daglicht laten zien. Het ene na het andere jong komt tevoorschijn en zwemt naar de foerageerplek. 

Opvallend is het dat de vier jongen niet even groot zijn. Er is een grote, twee normale en een iets kleinere. Het fors uitgevallen jong (links op de foto) zit de hele tijd te eten en laat zich door niets verstoren.

 





Ondertussen vliegen er twee ijsvogels vlak langs me, steeds weer. Uiteindelijk komt vlak voordat het echt te donker wordt ook een volwassen bever naar de eetplek, ik denk de moeder. 

Een jong zwemt haar tegemoet, begroet haar en zwemt met haar mee, de hoek om en uit het zicht.

 

Ik probeer het seizoen zo veel mogelijk op te rekken. Zolang het kan blijf ik de bevers bekijken, tot het echt te vroeg donker en te laat licht wordt. Prachtig!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Willy, dat was weer genieten voor je. Geweldig dat je alle vier de jongen hebt kunnen waarnemen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie, Roos. Dat was nog even genieten. Nu is het beverseizoen bijna voorbij, maar gelukkig is er nog volop ander moois te zien.

    BeantwoordenVerwijderen