dinsdag 24 januari 2017

Bevers Elsoo bouwen nieuwe dam

Begin januari hing ik twee cameravallen op in de buurt van Elsloo. Allebei met een dubbel slot. 
 

Vanmorgen dacht ik ze "even" op te halen, maar dat viel tegen. 
De sloten waren bevroren en ondanks dat het nu dooit duurde het een hele tijd voordat ik ze los had. 


Ik heb minstens twee keer een half uur uur tegen een boom aan gestaan om warme lucht in de sloten te blazen. 
Het leek wel of ik bomen stond te knuffelen. Gelukkig kwam er niemand in de buurt. 

 
Onderweg er naar toe had ik al gezien dat de bevers weer een nieuwe dam in de Hemelbeek hebben gebouwd. De zoveelste, ik denk dat er nu wel vier op een rij liggen. 


Op de ene cameraval stond alleen een ree. 

Op de andere een marter, een vink, een groene specht en enkele opnamen van de bever. Ook een opname met 2 bevers maar daar hoor je ze meer dan dat je ze ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten